.
.
  • 06. juuli 2015
  • RSS

Eesti juuniorid Belgias

Vastne Eesti grupisõidumeister Kristjan Johanson alustas Belgias UCI 2.1 velotuuri 52. Sint-Martinusprijs. Neli päeva vältaval tuuril on stardis 29 meeskonda kümnest riigist 174 ratturiga, kokku sõidetakse 5 etappi kogupikkusega 392,8 km.

Eesti juunioride maantekoondis sõidab koosseisus: Kristjan Johanson VRK, Siim Kiskonen KJK, Raimo Lätte TÜSK, Karl Patrick Lauk Viiking, Kristo Prangel CFC, Erik Reisenbuk KJK. Treener Toivo Suvi, mehaanikud Allan Rior ja Andri Lebedev.

Eesti juunioride koondis esitlusel

Reede õhtul sõideti esimese etapina meeskonnasõit. 17,9 km pikkuse distantsi läbis Eesti koondis ajaga 23.31,981 mis teeb tehnilisel rajal keskmiseks kiiruseks 45,6 km/h, tulemuseks korralik üheksas koht. Võitis taanlaste mansa Tem-Kel-Berg Roskilde, kellele meie koondis kaotas 37 sekundit.

Laupäeval sõideti 125,6 km pikkune etapp. Kristjan lõpetas etapi suures grupis, mis kaotas etapivõtjaks tulnud belglasele Sander De Pestelile kolm minutit. Selles grupis oli praktiliselt kogu Eesti koondis, välja arvatud Lauk, kes pääses liidergruppi ja pidas seal peaaegu lõpuni vastu. Kokkuvõttes asub viljandlane peale kaht etappi 56. kohal. Tuuri liider on taanlane Mikkel Honore.

Pühapäeva 11,7 km pikkuse üsna kurvilise eraldistardi võitis belglane Sasha Weemaes. Kristjan Johanson sai 75. koha ajaga 16.22,480, keskmiseks kiiruseks 42,9 km/h.

Õhtul sõidetud 112,5 km grupisõit läbiti keskmise kiirusega 48,6 km/h. Finisisirgele tuli 130-liikmeline peagrupp koos. Võitis jälle belglane Weemaes, kelle ajaks märgiti 2.18.48. Lauk sai etapilt 3. koha, Kristjan tuli üle joone grupi keskel 65. kohaga.

 

Tuuri 5. etapp pikkusega 125,1 km sõideti ringide peal ja jällegi oli tegu suure grupifinišiga, kus osales kogu meie koondis. Etapivõidu sai hollandlane Tristan Risdijk ajaga 3.02.10, etapp läbiti keskmise kiirusega 41,2 km/h.

Kristjan veeres üle joone 100. kohal. Kokkuvõttes sai Kristjan Johanson tuurilt 50. koha ja Eesti meeskondlikult 16. koha. Tuuri võitis taanlane Mikkel Frolich Honore, meeskondlikult belglaste tiim Balen BC.

Teiste koondise poiste kohad kokkuvõttes: Karl Patrick Lauk 15., Raimo Lätte 48., Siim Kiskonen 51., Erik Reisenbuk 97. ja Kristo Prangel 106. Tuuri alustanud 174 ratturist said lõpuni 123 meest.

Kristjani kommentaarid

1. etapp 17,9 km meeskonnasõit: "Väga kurviline rada, tõmmas jala täis, tuli teha palju spurte, mis mulle väga ei istu. Lõpus enam vahetusi võtta õieti ei jõudnudki, Lauk ja Kiskonen liikusid kõige paremini."

2. etapp 125,6 km gruppi: "Jube kuum ilm – 39 kraadi. Sain sõidu ajal kuumarabanduse: külmavärinad, jõu kadu, külm higi. Lihtsalt püüdsin kuidagi peagrupis lõpuni vastu pidada. Ainuke mees eestlastest, kes selle kuumaga toime tuli, oli Lauk. Ta oli saarte mängudelt just saabunud, kus oli sama kuum olnud. Ju kohanes paremini ja tema oli ka ainsana liidergrupis sel päeval."

3. etapp 11,7 km eraldistarti: "Väga tehniline jällegi ja liiga lühike minu jaoks. Selline ei istu mulle. Püüdsin leida oma rütmi, peale kurve kiirelt possasse ja sujuvalt hoogu koguda, et jalg liigsete spurtidega täis ei läheks. Rahule ei jäänud."

4. etapp 112,5 km gruppi: "Kuumus oli tagasi tõmmanud. 29 kraadi oli juba normaalsem ja tunne oli ka veidi parem. Üritasin aktiivselt sõita, aga kedagi ära ei lastud. Väga kiire etapp, 48,6 keskmist, suur pundikas. Proovisin lihtsalt grupis võimalikult ees lõpetada. Lauk sai etapilt 3. koha."

5. etapp 125,1 km gruppi: "Pikk etapp ringide peal. Tunda oli tuuri väsimust, esimesed paarkümmend kilti imesin täiega. Siis tuli kukkumine, ise jäin püsti, aga rattaid lendas küll igalt poolt selga ja mehi oli tee täis. Harutasin oma ratta puntrast välja ja hakkasin nende vahelt vaikselt minema. Siis purunes kohe kumm takkaotsa, saateautod olid tee peal pikutavate sõitjate taga kinni, ootasin tükk aega tehnilist. Pärast jooksu vahetust panin auto taga 70-ga pea terve ringi kuni sain kolonni ja autode vahelt gruppi tagasi. See tõmbas enesetunde paremaks ja läksin pundi ette aktiivsust üles näitama. Kolm ringi enne lõppu saimegi väikse pundiga minema. Tegime vahe sisse, kuid ega eriti üksmeelt ei saavutatud ja ring hiljem püüti meid kinni. Viimased 2 ringi olin sellest möllamisest uuesti koomas ja veeresin lihtsalt grupis lõpuni."

Kokkuvõtteks: "Kitsad ja kurvilised teed, pundis liiklemine raskusi ei valmistanud väljaarvatud kuumarabanduse päev. Rada polnud just minule sobilik. Mulle tundus, et särgi pärast olin ka konkurentide erijälgimise alla pandud, ega mind kuskile ei lastud. Enda esitusega rahule ei jäänud. Luxenburgis peaks rohkem mulle sobilik trass olema, nüüd vaja puhata ja laupäeval jälle joonele."

Vali uudis:



Tagasiside Close